Gewoon Fris

Back-end
Kiosk App

Klant

Gewoon Fris

Datum

sep 2024 - apr 2025

Voor de innovatieve wasserette Gewoon Fris op Curaçao heeft SIMDO een op maat gemaakte kiosk-app ontwikkeld die het volledige wasproces automatiseert. Klanten kunnen via een gebruiksvriendelijke interface eenvoudig een was- of droogprogramma selecteren, direct afrekenen, waarna de gekozen machines automatisch worden ontgrendeld. Dankzij deze oplossing kan Gewoon Fris zonder personeel opereren en blijft de zaak 24/7 geopend – ideaal voor zowel bewoners als toeristen.

Werkwijze

Het project van Gewoon Fris was uitermate geschikt voor een agile werkwijze, waarin SIMDO en Gewoon Fris als partners samenwerkten. Door wekelijkse contactmomenten en nauwe samenwerking konden we elkaar voortdurend op de hoogte houden van de voortgang. Deze aanpak, waarbij SIMDO niet alleen uitvoerder maar ook een adviserende partner was, werd zeer gewaardeerd en leidde tot een succesvol eindresultaat.

De Kiosk


De kiosk is het hart van Gewoon Fris. Een centraal geplaatste 32-inch touchscreen laat gebruikers inloggen via hun CleanCloud-account (QR-code). Daarna kiezen ze eenvoudig voor wassen of drogen, inclusief hoeveelheid of tijd. Na betaling via de terminal activeert de kiosk automatisch de juiste machine.

Wasmachines en drogers


De machines vormen de basis van de wasserette. Dankzij ingebouwde IO-modules van SIMDO kunnen ze via de kiosk worden gestart zodra de betaling is voltooid. De modules versturen aan/uit-signalen en checken of een machine al bezet is.

Om dit goed te testen, kregen we een industriële wasmachine én droger op kantoor. Niet bepaald formaatje huishoudelijk—deze krachtpatsers kunnen flink wat kilo’s aan.

De kiosk-app is gekoppeld aan industriële wasmachines en drogers via slimme I/O-modules. Hiermee heeft SIMDO de bestaande apparatuur naadloos geïntegreerd in een digitale omgeving. Klantenervaring staat hierbij centraal: intuïtieve bediening, snelle betaling en directe toegang tot machines zorgen voor een soepel verloop van begin tot eind.


Aan de achterkant heeft SIMDO een robuuste back-end ontwikkeld die samenwerkt met het bestaande beheersysteem van Gewoon Fris. Daarnaast is er een speciaal beheerderspaneel waarmee het team realtime inzicht heeft in gebruik, status van machines, betalingen en storingen. Deze totaaloplossing biedt niet alleen gemak voor klanten, maar ook volledige controle en schaalbaarheid voor de uitbaters van de wasserette.

Andere projecten

Bekijk onze andere projecten

Werken wij hier aan jouw volgende project?

Interesse in een 
samenwerking?

Toestemming beheren

Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te openen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens verwerken zoals browsegedrag of unieke ID's op deze site. Niet instemmen of toestemming intrekken kan bepaalde functies en functies nadelig beïnvloeden.

CookiebeleidPrivacyverklaring